Table of Contents

تافل TOEFL

آزمون های بین‌ المللی زبان انگلیسی (international engilish language tests)، برای محک توانایی شما در ۴ مهارت زبان انگلیسی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از معروف‌ترین آزمون‌‌های بین‌‌المللی زبان که اعتباری جهانی دارند، می‌توان آزمون های آیلتس، تافل، دولینگو و PTE را نام برد. تحصیل در خارج و انواع مهاجرت‌های کاری، نیازمند ارائه مدارکی هستند که میزان دانش زبانی فرد متقاضی را نشان دهند.

مهاجرت کاری به کشورهای انگلیسی‌ زبان و تحصیل در دانشگاه‌هایی که به زبان انگلیسی تدریس میکنند ، مستلزم داشتن دانش زبان انگلیسی کافی است. در این مطلب به معرفی روند و ویژگی های آزمون تافل خواهیم پرداخت.

TOEFL به اختصار یعنی:

TEST OF ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE

مدرک تافل TOEFLدر تمامی کشورها به رسمیت شناخته میشود و در واقع برای هر دو نوع مهاجرت یعنی مهاجرت شغلی و مهاجرت تحصیلی مناسب است و در بیش از 10 هزار دانشگاه در سراسر دنیا اعتبار دارد.

درصورتیکه داوطلب موفق به کسب نمره مد نظر خود در آزمون تافل TOEFL نگردد، پس از گذشت 12 روز از اطلاع نتیجه آزمون خود ، مجددا می تواند که در آزمون تافل شرکت نماید.

آزمون تافل TOEFLدو سال اعتبار دارد و برخلاف آزمون آیلتس، که معمولا یک هفته قبل از آزمون کتبی آزمون شفاهی آن برگزار می گردد، آزمون مکالمه و یا شفاهی  تافل در همان  روز برگزار خواهد شد.

جهت ثبتنام باید به سایت ETS مراجعه کنید. آزمون تافل در تهران و زنجان و تبریزو ارومیه و امل و چند شهر دیگر در حال برگزاری میباشد .

از طریق PAYPAL AND MASTER CARD قادر به پرداخت هزینه آزمون خواهید بود و همچنین به یاد داشته باشید کد ارسالی را به همراه خود به حوزه امتحانی ببرید. نتیجه آزمون شما پس از گذشت 12 روز از طزیق ایمیل ارسال خواهد شد .لازم به ذکر است که هزینه ارسال و صدور مدرک 20 دلار میباشد.

ساختار آزمون تافل  به ترتیب READING,WRITING, SPEAKING,LISTENING  میباشد. نمره آن از 0 تا 120محاسبه خواهد شد و در واقع برای داوطلبان نمره رد و قبولی در نظر گرفته نمیشود و نمره دریافتی مستقیما به میزان دانش داوطلب بستگی دارد. مدرک صادر شده تافل در دانشگاه و مراکز بریتانیا قابل قبول نمیباشد و در محل های مذکور مدرک ایلتس قابل قبول واقع میگردد.

.برای کشور ایران هزینه آزمون تافل 225 دلار میباشد.منابع ازمون ESSENTIAL WORDS FOR TOEFL,LONGMAN PREPARATION COURSE FOR THE TOEFL می باشد.مدت زمان امتحان 3 ساعت و نیم میباشد.

در بخش READING زمان بین 60 الی 80 دقیقه خواهد بود . تعداد متن بین 3 الی 4 متن خواهد بود. 36 الی 54 سوال خواهیم داشت.

در بخش LISTENING زمان بین 60 الی 90 دقیقه خواهد بود . تعداد فایل های صوتی 6 الی 9 خواهد بود . 34 الی 51 سوال خواهیم داشت.

در بخش SPEAKING مدت زمان 20 دقیقه خواهد بود. تعداد سوالات 6 عدد و به شکل متفاوت خواهد بود.

دو سوال اول به شکل مستقل و در واقع INDEPENDENT خواهد بود. 4 سوال بعدی تلفیقی و  INTERGRATED  خواهد بود. این 4 سوال با توجه به LISTENING , READING  میباشد.

 در بخش WRITING دو سوال INDEPENDENT , INTERGRATED  وجود دارد که باید مورد نقد و برسی قرار بگیرد.

سوال مستقل باید به صورت تایپ شده باشد در واقع بر خلاف ایلتس که به طور دستی میباشد.

در این بخش ظی 20 دقیقه ملزم به نوشتن 300 کلمه میباشیم.

هزینه تافل در تاجیکستان 185 دلار و آذربیجان 195 دلار وگرجستان 180 دلار و ارمنستان 195 دلار و ترکیه 185 دلار می باشد.

 

        

⭐آموزشگاه زبان عصر ارتباطات کرج⭐

🌟پیشرو در آموزش زبان های خارجی🌟

آدرس : کرج – فلکه اول گوهردشت جنب سینما ساویز ابتدای خیابان دوم غربی

تلفن تماس :

02634212345

02634406940

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 − = 2